Vi svarar så fort vi är tillbaka från skoterturen.

Om meddelandet inte når fram av någon anledning så går det bra att skicka ett meddelande till vår Instagram eller Facebook. Kom ihåg att uppdatera mejlen och kolla i skräpkorgen.

Om paketet inte dykt upp (klicka här)

Om ditt paket inte har kommit fram så vänligen följ dessa steg:

  1. Titta i postlådan och vid dörren. Fråga om någon anhörig tagit hand om paketet.
  2. Kolla spårningsnumret, som du finner i PostNords app. 
  3. Kolla i mobilen, mejlen och skräpkorgen om du fått notis där.
  4. Om det står som levererat men du inte fått paketet så beror det ofta på att paketet gått till ombud istället. Vänta upp till 5 arbetsdagar för att se om spårningen uppdateras. 
  5. Visa upp spårningsnumret för närmaste ombud för att se om paketet finns där, oavsett om det fortfarande står som levererat då det är störst chans att det ligger där.

I fall att paketet inte kan levereras till dörren så hamnar det på närmaste utlämningsställe. Ibland registrerar posttjänsten paketet som levererat fastän det faktiskt väntar på att hämtas ut hos ombud. Det kan ta några dagar innan spårningen visar att paketet finns att hämta.

Vissa gånger händer det att posten missar att skicka notis om att paketet finns att hämta på ombud. Det är viktigt att kolla både telefonen och mejlen. Ibland hamnar aviseringen i mejlens skräpkorg.

Spårningsnummer hittar du i Postnords app om du valt Postnord som leveransalternativ. Där kan du se paketets status.

I händelse av att du väntat länge på en avisering så går det alltid bra att besöka närmaste ombud och fråga om paketet med ditt spårningsnummer finns där, ut i fall att de missat att skicka en notis till dig.

För att minimerar eventuella problem rekommenderar vi att du lägger till ditt telefonnummer när du gör beställningen.

Org.nr: 559442-6339

Godkänd för F-skatt och moms

info@polarify.se